sloneczka
sowki-madre-glowki
biedry
leśne-skrzaty
serduszka

Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie

ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96

Słoneczka

                            

MARZEC Pogoda na marzec. Czy zima jeszcze nas zaskoczy? Kiedy zjawi się prawdziwa  wiosna? Sprawdź! | TwojaPogoda.pl

 

W KINIE I W TEATRZE

  • poszerzenie wiedzy o kinie i teatrze, w tym również o właściwym zachowaniu podczas pobytu w tych miejscach, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi na jego temat, kształtowanie sprawności fizycznej, pobudzanie wyobraźni
  • wprowadzenie litery „z”, „Z”, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, poznanie nazw zawodów teatralnych, ćwiczenie aparatu mowy
  • zapoznanie z monetami i banknotami, doskonalenie umiejętności liczenia pieniędzy, rozwijanie umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych (rząd i miejsce) oraz kodowania
  • rozwijanie słuchu muzycznego i wyobraźni, zachęcanie do aktywności i zabawy, w tym do organizowania teatrzyków, zabaw dramowych i plastycznych
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni, stymulowanie zmysłów, poznanie cech starego kina (niemych, czarno-białych filmów), zachęcanie do wykonywania prac plastyczno-technicznych, w tym prac pokazujących mechanizmy animacji

PRZEBUDZENIE PO ZIMIE

  • utrwalenie wiedzy na temat rodzajów ubrań, kształtowanie nawyku ubierania się adekwatnie do pogody
  • wprowadzenie litery „g”, „G”, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, poszerzanie wiedzy na temat różnorodności zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z przysłowiem: „w marcu jak w garncu”
  • kształtowanie umiejętności prowadzenia tabeli pogodowej, utrwalanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z przyrządami do pomiaru temperatury oraz siły i kierunku wiatru, zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów i wyciągania z nich wniosków
  • zapoznanie z różnymi gatunkami ptaków, kształtowanie wrażliwości na otaczającą przyrodę
  • zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy, pobudzanie i stymulowanie zmysłów

W WIOSENNYM OGRODZIE

  • poznanie narzędzi ogrodniczych, kształtowanie nawyku sprzątania, kształtowanie poczucia następstwa czasu
  • wprowadzenie litery „c”, „C”, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, poszerzanie wiedzy na temat cebul, utrwalenie informacji o czynnikach niezbędnych do życia rośliny, utrwalenie wiedzy dotyczącej wiosennych roślin
  • doskonalenie czynności matematycznych, zachęcanie do systematycznej pracy, rozwijanie sprawności manualnej

W ŚWIECIE KSIĄŻEK

  • kształtowanie nawyku czytania książek, odkładania ich na półkę i właściwych zachowań podczas czytania/oglądania książek, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi na jego temat
  • wprowadzenie litery „f”, „F”, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, utrwalenie wiedzy na temat funkcjonowania księgarni, biblioteki i czytelni,zachęcanie do dzielenia się książkami, wymiany nimi i wielokrotnego ich używania
  • doskonalenie czynności matematycznych, zapoznanie z procesem tworzenia książki, uświadomienie wartości pracy każdego człowieka w procesie tworzenia książki, poznanie zawodów związanych z powstawaniem książki, utrwalanie nazw cech wielkościowych i umiejętności odwzorowywania
  • utrwalenie wiedzy na temat książek, pobudzanie wielu zmysłów, wdrażanie do samodzielnej pracy, wyrażanie ekspresji twórczej podczas prac plastyczno-technicznych

 

mgr Marta Jelonek

mgr Sabina Żak

                                                                                                        

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.