pszczółki 3
motyki małe
biedry
leśne-skrzaty
serduszka

Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie

ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: p51@mjo.krakow.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96

Motylki

Listopad  

„Szare niebo za oknem, szare drzewa w sadzie,

Szary deszcz się wszystkim, szarą mgiełką kładzie.”

Leśne śpiochy i nie śpiochy.

                Obserwowanie zmian zachodzących jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną porą roku: zmiany w wyglądzie liści, zmiana pogody i temperatury, coraz mniej słońca, częste opady deszczu, obserwowanie siły wiatru i jego skutków. Obserwowanie prac jesiennych  w ogrodzie – grabienie liści, kopanie grządek . Przygotowanie zwierząt leśnych i domowych do zimy. Określanie zjawisk atmosferycznych i pogody charakterystycznej dla jesieni: często pada deszcz, wieje silny wiatr, chłodno, wilgotno, mgła , przymrozki .

Święto Niepodległości.

                    Znajomość barw narodowych i godła Polski. Rozumienie ich jako znaków państwa polskiego. Słuchanie hymnu państwowego. Uczestniczenie w uroczystości przedszkolnej z okazji  Dnia Niepodległości.

Odkrywamy kosmos.

Rozwijanie zainteresowań tematyką kosmosu, poznanie pojęć z nim związanych: ziemia, słońce, księżyc, planety, dzień, noc, rakieta, kosmonauta.

Zabawa w teatr.

Wprowadzenie dzieci w świat sztuki, wyrażanie siebie w różnych formach ekspresji: w śpiewie, mowie, geście , ruchu. Rozwijanie uzdolnień twórczych i zainteresowanie teatrem.

Kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się, zwracanie uwagi na właściwe formułowanie wypowiedzi w czasie przeszłym i przyszłym.

Praca indywidualna: Układanie i opowiadanie historyjek obrazkowych, rozwiązywanie labiryntów, ćwiczenie analizy i syntezy sylabowej, ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej i doskonalenie sprawności manualnej.

mgr B. Dziadura , mgr M. Obrochta

 
Grupa Motylki bierze udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym "Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy". Celem projektu jest propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych przedszkolaków oraz łagodna adaptacja do warunków przedszkolnych. Poprzez utożsamianie się z bohaterami książkowymi, dzieci kształtują swój potencjał poznawczy oraz uczą się właściwych postaw i zachowań.
Bernadetta Dziadura

 

 

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.