sloneczka
motyki małe
biedry
leśne-skrzaty
serduszka

Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie

ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96

Skrzaty

                          

CZERWIEC

  • Celebrowanie Dnia Dziecka, aktywny udział podczas wspólnych zabaw
  • Poznawanie kultur innych narodów poprzez wykorzystywanie książek, filmów,
  • akceptowanie odrębności ludzi różnych narodów.
  • rozpoznawanie i nazywanie takich wartości, jak: miłość, dobro, przyjaźń, prawda, szacunek, szczęście, uczciwość, odwaga, tolerancja itp.
  • PIKNIK RODZINNY
  •  analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie.
  • dłuższe skupianie uwagi na wykonywanych ćwiczeniach,  pracach plastycznych.
  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie
  • rozwijanie sprawności manualnej oraz podejmowanie działalności plastycznej
  • różnicowanie prawej strony i lewej strony
  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie latem – występujące zjawiska atmosferyczne (np.: opady deszczu, burze, tęcza itp.), dłuższe dni, krótsze noce, wyższa temperatura powietrza.
  • WYCIECZKA „WIOSKI ŚWIATA”
  • rozróżnianie typów krajobrazów
  • dostrzeganie piękna Polski poprzez bezpośrednią obserwację, zdjęcia, wiersze,
  • rozwiązywanie zagadek, rebusów
  • przestrzeganie ustalonych zasad korzystania ze sprzętu rekreacyjnego i sportowego
  • orientowanie się w bezpiecznym korzystaniu ze środków transportu
  • zachowanie czujności w sytuacjach, które mogą stanowić zagrożenie
  • organizowanie bezpiecznych miejsc zabaw
  • przestrzeganie zasad zachowania się w trudnych sytuacjach, np. podczas zgubienia się w tłumie
  • WAKACJE! JUŻ CZAS NA ZABAWĘ
  • wyjaśnianie znaczenia pobytu (zabaw) na świeżym powietrzu (kąpiele słoneczne) wraz z przyswajaniem zasad właściwego ubierania się i zachowania (chowanie się do cienia w czasie upału).
  • rozumienie roli zmysłów w życiu człowieka, wyjaśnianie jej.
  • poprawne stosowanie liczby mnogiej rzeczowników
  • stosowanie form czasów: przeszłego, teraźniejszego, przyszłego (Co robił? Co robi? Co będzie robił?).
  • Anna Rzepczyńska Krystyna Bednarz

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.