pszczółki 3
motyki małe
biedry
leśne-skrzaty
serduszka

Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie

ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: p51@mjo.krakow.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96

Skrzaty

                       GRUDZIEŃJak wyglądają Święta Bożego Narodzenia w krajach UE?

                                                                                         

  1. IMIENINY MIKOŁAJA
  2. KUCHENNE LABORATORIUM
  3. CZEKAMY NA ŚWIĘTA
  4. ŚWIĄTECZNE SPOTKANIA RODZINNE

 

Przewidywane osiągnięcia dzieci:

  • poznanie legendy o świętym Mikołaju, doskonalenie kompetencji komunikacyjnych
  • poznawanie wartości ogólnoludzkich, rozumienie pojęcia „dobroć”, odkrywanie przyjemności ze sprawiania niespodzianek innym
  • pielęgnowanie tradycji, udział w przedszkolnym spotkaniu MIKOŁAJKOWYM
  • wzbogacenie wiedzy n/t pracy kucharza, nabywanie szacunku dla pracy całego personelu przedszkola
  • rozumienie pojęcia „zdrowe odżywianie”, poznanie preferencji rówieśników, poszerzanie jadłospisu o nowe smaki
  • zapamiętanie kolejności dni tygodnia i przyporządkowanie im liczebników porządkowych.
  • rozwijanie zmysłu smaku i węchu, stosowanie wyrazów o przeciwstawnym znaczeniu
  • poznanie tradycji Jasełek, kultywowanie tradycji i zwyczajów związanych z okresem świąt Bożego Narodzenia, rozwijanie zainteresowań czytelniczych
  • panowanie nad ruchami ręki podczas rysowania w nietypowej pozycji
  • rozwijanie wrażliwości na potrzeby i trudności innych ludzi, wzmacnianie poczucia przynależności do grupy
  • przyswajanie zasad savoir – vivre, nabywanie umiejętności zachowania się stosownie do okoliczności np. podczas rodzinnych i przedszkolnych spotkań i uroczystości
  • ćwiczenia orientacji w przestrzeni, poprawne posługiwanie się określeniami: przed, za, obok, w, na, pod, między, nad, wokół
  • sprawne przeliczanie elementów zbioru, utrwalenie znajomości cyfr 1-6, rozumienie pojęcia liczby i poznanie cyfry 7 w aspekcie kardynalnym i porządkowym
  • sprawne wyodrębnianie głoski w nagłosie i wygłosie oraz analiza i synteza głoskowa wyrazów o prostej budowie fonologicznej, rozróżnianie spółgłosek i samogłosek
  • czytanie sylab i prostych wyrazów z poznanych liter
  • zaznajomienie z wyglądem i sposobem kreślenia liter: „E, e”; „R, r”

Nauczycielki: mgr Marta Jelonek, mgr Anna Rzepczyńska

 

 

 

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.