LISTOPAD
POLSKA – NASZA OJCZYZNA
SPOSOBY NA JESIENNĄ SZARUGĘ
MAMY RÓŻNE DOMY
LEŚNE ŚPIOCHY I NIE-ŚPIOCHY
- poszerzanie wiadomości dzieci na temat swojego kraju: nazwa, stolica, symbole narodowe, tradycje, historia powstania, sławne postacie
- budowanie postawy patriotycznej przez kształtowanie umiejętności przyjmowanie odpowiedniej postawy w trakcie śpiewania hymnu państwowego,
- budzenie poszanowania dla wszystkich symboli narodowych; budzenie zainteresowania własnym regionem, miejscowością – poznanie tradycji własnego regionu: charakterystyczny strój ludowy, mowa, tańce, pielęgnowanie tradycji regionalnych itp. poczucia tożsamości narodowej, uczestniczenie w uroczystości z okazji Narodowego Święta Niepodległości,
- rozwijanie charakterystycznych cech późnej jesieni, obserwacja jesiennej pogody, zjawisk pogodowych, oznaczanie symbolami graficznymi aktualnej aury,
- odkrywanie efektów nakładania się barw, rozwijanie intuicji malarskiej,
- rozwijanie wyobraźni poprzez wymyślanie nowych zastosowań przedmiotów,
- rozpoznawanie i nazywanie stanów emocjonalnych na przedstawionych obrazkach,
- warsztaty podczas Dnia Postaci z Bajek, przebieranie się, wspólnie tworzenie bajek, czytanie fragmentów ulubionych utworów, kolorowanie bajkowych postaci,
- wzbogacenie wiedzy przyrodniczej o zwierzęta i rośliny zamieszkujące las, tworzenie mapy skojarzeń „Las”, rozwiązywanie zagadek słownych o tematyce przyrodniczej, naśladowanie ruchu i odgłosów zwierząt,
- zabawa w architektów, rozwijanie wyobraźni przestrzennej, poprzez wykonanie kolorowego osiedla z dostępnych materiałów, kartonów, pudełek, klocków, drewnianych ludzików, nazywanie składowych części domu, opowiadanie o swoich domach, wzbogacanie słownictwa związanego z budową, ilustrowanie matematycznego dyktanda, rysowanie wymarzonego domku, poznanie znanych na świecie budowli,
- konstruowanie piramid, wież, zamków z klocków różnego typu,
- doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie przeliczania, porównywania liczebności zbiorów, dodawania i odejmowania na konkretach i zbiorach zastępczych, kodowania i dekodowania informacji, wyznaczania kierunków w przestrzeni i na kartce; doskonalenie sprawności grafomotorycznych,
- rozwijanie logicznego myślenia, ćwiczenie spostrzegawczości, wnioskowania,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej, umiejętności uważnego słuchania muzyki instrumentalnej, rozwijanie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności reagowania na akcent muzyczny, uwrażliwianie na elementy muzyki takie jak tempo, dynamika, wysokość dźwięków;
- poszerzanie doświadczeń plastycznych o różne techniki, materiały,
- doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, zabawy z literami, sylabami,
- zachęcanie do współpracy w zespole, wdrażanie do utrzymywania porządku, ładu na sali, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w przedszkolu i na sali zabaw,
- wzmacnianie kompetencji w zakresie regulowania emocji, poszerzanie repertuaru strategii radzenia sobie z trudnościami.
Nauczycielki: mgr Małgorzata Gębala, mgr Sylwia Biernacik