pszczółki 3
motyki małe
biedry
leśne-skrzaty
serduszka

Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie

ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: p51@mjo.krakow.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96

Serduszka

LISTOPAD                                           

POLSKA – NASZA OJCZYZNA

SPOSOBY NA JESIENNĄ SZARUGĘ

MAMY RÓŻNE DOMY

LEŚNE ŚPIOCHY I NIE-ŚPIOCHY

  •  poszerzanie wiadomości dzieci na temat swojego kraju: nazwa, stolica, symbole narodowe, tradycje, historia powstania, sławne postacie
  • budowanie postawy patriotycznej przez kształtowanie umiejętno­ści przyjmowanie odpowiedniej postawy w trakcie śpiewania hymnu państwowego,
  • budzenie poszanowania dla wszystkich symboli narodowych; budzenie zainteresowania własnym regionem, miejscowością –  poznanie tradycji własnego regionu: charakterystyczny strój ludowy, mowa, tańce, pielęgnowanie tradycji regionalnych itp.  poczucia tożsamości narodowej, uczestniczenie w uroczystości z okazji Narodowego Święta Niepodległości,
  • rozwijanie charakterystycznych cech późnej jesieni, obserwacja jesiennej pogody, zjawisk pogodowych, oznaczanie symbolami graficznymi aktualnej aury,
  • odkrywanie efektów nakładania się barw, rozwijanie intuicji malarskiej,
  • rozwijanie wyobraźni poprzez wymyślanie nowych zastosowań przedmiotów,
  • rozpoznawanie  i nazywanie stanów emocjonalnych na przedstawionych obrazkach,
  • warsztaty  podczas Dnia Postaci z Bajek, przebieranie się, wspólnie tworzenie bajek, czytanie fragmentów ulubionych utworów, kolorowanie bajkowych postaci,
  • wzbogacenie wiedzy przyrodniczej o zwierzęta i rośliny zamieszkujące las, tworzenie mapy skojarzeń „Las”, rozwiązywanie zagadek słownych o tematyce przyrodniczej, naśladowanie ruchu i odgłosów zwierząt,
  •  zabawa w architektów, rozwijanie wyobraźni przestrzennej, poprzez wykonanie kolorowego osiedla z dostępnych materiałów, kartonów, pudełek, klocków, drewnianych ludzików, nazywanie składowych części domu, opowiadanie o swoich domach, wzbogacanie słownictwa związanego z budową, ilustrowanie matematycznego dyktanda, rysowanie wymarzonego domku, poznanie znanych na świecie budowli,
  •  konstruowanie piramid, wież, zamków z klocków różnego typu,
  • doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie przeliczania, porównywania liczebności zbiorów, dodawania i odejmowania na konkretach i zbiorach zastępczych, kodowania i dekodowania informacji, wyznaczania kierunków w przestrzeni i na kartce; doskonalenie sprawności grafomotorycznych,
  • rozwijanie logicznego myślenia, ćwiczenie spostrzegawczości, wnioskowania,
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej, umiejętności uważnego słuchania muzyki instrumentalnej, rozwijanie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności reagowania na akcent muzyczny, uwrażliwianie na elementy muzyki takie jak tempo, dynamika, wysokość dźwięków;
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych o różne techniki, materiały,
  • doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, zabawy z literami, sylabami,
  • zachęcanie do współpracy w zespole, wdrażanie do utrzymywania porządku, ładu na sali, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w przedszkolu i na sali zabaw,
  • wzmacnianie kompetencji w zakresie regulowania emocji, poszerzanie repertuaru strategii radzenia sobie z trudnościami.                                                                                                                        

Nauczycielki: mgr Małgorzata Gębala, mgr Sylwia Biernacik

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.