Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie
ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96
ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96
CZERWIEC
ŚWIĘTO DZIECI
-Rozmawiamy z dziećmi o prawach, obowiązkach i marzeniach oraz o wspólnych zabawach.
-Oglądamy film o zwyczajach i zabawach dzieci z różnych stron świata.
-Wspólnie świętujemy Dzień Dziecka w ogrodzie przedszkolnym. Bawimy się, tańczymy, rysujemy, malujemy, bierzemy udział w zawodach sportowych, jemy smakołyki.
- Inscenizujemy wiersze pt.” Gdybym” Agaty Widzowskiej-Pasiak, „ Skacząca piłka” Elżbiety Małgorzaty Skorek,
„Brzydkie zwierzę” Danuty Wawiłow i” Dyzio marzyciel” Juliana Tuwima.
- Bawimy się w „ Słodkie dzielenie”, rozdzielamy po tyle samo papierkowe żelki.
- Eksperymentujemy z wodą :obserwujemy, jak paruje i dostrzegamy, że dzieje się to szybciej na słońcu, tworzymy wodne obrazy.
- Zachęcamy dzieci do zabawy z rówieśnikami, którzy się od nich różnią, podkreślamy cechy wspólne i uświadamiamy przedszkolakom, że nawet jeśli ktoś wygląda zupełnie inaczej, mówi w innym języku czy nie jest w pełni sprawny, ma z nim wiele wspólnego – na pewno lubi się bawić, śmiać, oglądać książeczki, ma rodziców i dziadków, chodzi do przedszkola itd.
- Utrwalamy nazwy służb publicznych (straż pożarna, pogotowie, policja).
EGZOTYCZNE KRAJE
- Oglądamy albumy, książki przyrodnicze, przewodniki, tworzymy „kącik podróżnika.
- Zabawa z globusem, wskazujemy Polskę, które odwiedziły dzieci, utrwalamy nazwy kontynentów.
- Rozmawiamy o środkach transportu, naśladujemy ruchem i dźwiękiem: samolot, autokar, pociąg, auto, statek.
- Oglądamy film edukacyjny o Afryce, Ameryce Środkowej, rozmawiamy o zwyczajach ich mieszkańców.
- Ozdabiamy różnymi technikami plastycznymi bumerangi.
- Rozwijamy sprawność ruchową pokonując tory przeszkód.
OBSERWACJE PRZYRODY
- Poznajemy letnie wiersze: „Pietruszka” Doroty Gellner, „Wąż” Elżbiety Małgorzaty Skorek,” Przepis na tęczę” Agnieszki Frączek i „Truskawka” Doroty Strzemińskiej-Więckowiak.
- Na spacerze obserwujemy, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie letnią porą roku.
- Rozpoznajemy po dźwiękach wietrzyk, ulewę, wichurę, deszcz, grad i burzę.
- Poznajemy zjawiska atmosferyczne występujące w czasie burzy (ciemne chmury, deszcz, wiatr, pioruny) oraz zasady bezpiecznego zachowania się: ukrycie się w budynku, przykucnięcie.
- Układamy melodię do przysłów o lecie, tańczymy, improwizujemy ruchem temat muzyczny” Mieszkańcy łąki, śpiewamy piosenkę pt. „ Kropki biedronki”
- Rozwiązujemy zagadki słowne związane z oznakami lata.
- Rozmawiamy o letnich kwiatach, na podstawie filmu edukacyjnego i fotografii.
- Porównujemy liczebność zbiorów, klasyfikujemy według podanych cech.
WESOŁE WAKACJE!
- Oglądamy zdjęcia, filmy przedstawiające różne regiony Polski, może uda się w tym roku spełnić wakacyjne plany.
- Przypominamy sobie nazwę naszego kraju, jego stolicy i głównej rzeki.
- Oglądając mapę, odkrywamy, co oznaczają umieszczone na niej kolory: czerwony, zielony, niebieski.
- Szukamy na mapie: Krakowa, Warszawy i Gdańska, dowiadujemy się się, co ciekawego znajduje się tych miastach.
- Śpiewamy piosenki „Razem z latem” i „Morskie przygody’.
- Słuchamy fragmentu książki Czesława Janczarskiego „Płynie Wisła, płynie” i wierszy” Rzeczka” Juliana Tuwima, Bałwan na plaży’ Agnieszki Frączek, „Grabki w łapki” Małgorzaty Strzałkowskiej.
- Spróbujemy wykonać papierowe łódki i namalować wakacyjny obrazek.
mgr Małgorzata Gębala
mgr Sylwia Biernacik