sloneczka
motyki małe
biedry
leśne-skrzaty
serduszka

Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie

ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96

Serduszka

        CZERWIEC  

 

ŚWIĘTO DZIECI

-Rozmawiamy z dziećmi o prawach, obowiązkach i marzeniach oraz o wspólnych zabawach.

-Oglądamy film o zwyczajach i zabawach dzieci z różnych stron świata.

-Wspólnie świętujemy Dzień Dziecka w ogrodzie przedszkolnym. Bawimy się, tańczymy, rysujemy, malujemy, bierzemy udział w zawodach sportowych, jemy smakołyki.

- Inscenizujemy  wiersze pt.” Gdybym” Agaty Widzowskiej-Pasiak, „ Skacząca piłka”  Elżbiety Małgorzaty Skorek,

„Brzydkie zwierzę” Danuty Wawiłow i” Dyzio marzyciel”  Juliana Tuwima.

- Bawimy się w „ Słodkie dzielenie”, rozdzielamy po tyle samo papierkowe żelki.

- Eksperymentujemy z wodą :obserwujemy, jak paruje i dostrzegamy, że dzieje się to szybciej na słońcu, tworzymy wodne obrazy.   

-   Zachęcamy dzieci do zabawy z rówieśnikami, którzy się od nich różnią, podkreślamy cechy wspólne i uświadamiamy przedszkolakom, że nawet jeśli ktoś wygląda zupełnie inaczej, mówi w innym języku czy nie jest w pełni sprawny, ma z nim wiele wspólnego – na pewno lubi się bawić, śmiać, oglądać książeczki, ma rodziców i dziadków, chodzi do przedszkola itd.

- Utrwalamy nazwy służb publicznych (straż pożarna, pogotowie, policja).

 EGZOTYCZNE KRAJE

- Oglądamy albumy,  książki przyrodnicze, przewodniki, tworzymy „kącik podróżnika.

- Zabawa z globusem, wskazujemy Polskę, które odwiedziły dzieci, utrwalamy nazwy kontynentów.

- Rozmawiamy o środkach transportu, naśladujemy ruchem i dźwiękiem: samolot, autokar, pociąg, auto, statek.

- Oglądamy film edukacyjny o Afryce, Ameryce Środkowej, rozmawiamy o zwyczajach ich mieszkańców.

- Ozdabiamy różnymi technikami plastycznymi bumerangi.

- Rozwijamy sprawność ruchową pokonując tory przeszkód.

OBSERWACJE PRZYRODY

- Poznajemy letnie wiersze: „Pietruszka” Doroty Gellner, „Wąż” Elżbiety Małgorzaty Skorek,” Przepis na tęczę” Agnieszki Frączek i „Truskawka” Doroty Strzemińskiej-Więckowiak.

- Na spacerze obserwujemy, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie letnią porą roku.

- Rozpoznajemy po dźwiękach wietrzyk, ulewę, wichurę, deszcz, grad i burzę.

- Poznajemy zjawiska atmosferyczne występujące w czasie burzy (ciemne chmury, deszcz, wiatr, pioruny) oraz zasady bezpiecznego zachowania się: ukrycie się w budynku, przykucnięcie.

- Układamy melodię do przysłów o lecie, tańczymy, improwizujemy ruchem temat muzyczny” Mieszkańcy łąki, śpiewamy piosenkę pt. „ Kropki biedronki”

- Rozwiązujemy zagadki słowne związane z oznakami lata.

- Rozmawiamy o letnich kwiatach, na podstawie filmu edukacyjnego i fotografii.

- Porównujemy liczebność zbiorów, klasyfikujemy według podanych cech.

WESOŁE WAKACJE!

- Oglądamy zdjęcia, filmy przedstawiające różne regiony Polski, może uda się  w tym roku spełnić wakacyjne plany.

- Przypominamy sobie nazwę naszego kraju, jego stolicy i głównej rzeki.

-  Oglądając mapę, odkrywamy, co oznaczają umieszczone na niej kolory: czerwony, zielony, niebieski.

- Szukamy na mapie: Krakowa, Warszawy i Gdańska, dowiadujemy się się, co ciekawego znajduje się tych miastach.

- Śpiewamy piosenki „Razem z latem” i „Morskie przygody’.

- Słuchamy fragmentu książki Czesława Janczarskiego „Płynie Wisła, płynie” i wierszy” Rzeczka” Juliana Tuwima, Bałwan na plaży’ Agnieszki Frączek, „Grabki w łapki” Małgorzaty Strzałkowskiej.

- Spróbujemy  wykonać papierowe łódki i namalować wakacyjny obrazek.

 

 

mgr Małgorzata Gębala

mgr Sylwia Biernacik

 

 

 

 

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.