MARZEC 
W teatrze
-
Oglądamy przedstawienia teatralne w naszym przedszkolu,
-
Uczymy się kultury odbioru i właściwych zachowań
-
Bawimy się w „teatr”, inscenizujemy znane bajki np. Kopciuszek, Czerwony Kapturek
-
Rozwijamy wyobraźnię i fantazję przy tworzeniu samodzielnych utworów scenicznych
-
Wykorzystujemy utwory literackie do ćwiczeń ortofonicznych
W sklepie
-
Poznajemy zawód sprzedawcy – tworzymy kącik do zabawy tematycznej „W sklepie”
-
Poznajemy różnego rodzaju sklepy: spożywczy, obuwniczy..
-
Wiemy jak należy zachować się w sklepie i w innych miejscach publicznych- stosujemy zwroty grzecznościowe
-
Wypowiadamy się na temat obrazków związanych z tematem, określamy cechy, właściwości, czynności rzeczy i postaci
-
Ważymy różne przedmioty – porównujemy je za pomocą wagi szalkowej i stosujemy określenia: ciężki – cięższy, lekki – lżejszy, taki sam
W wiosennym ogrodzie ( 2 tygodnie)
-
Zauważamy charakterystyczne zmiany w przyrodzie w toku bezpośredniej i pośredniej obserwacji
-
Poznajemy zwiastuny przedwiośnia i wiosny
-
Obserwujemy wzrost roślin i omawiamy ich etapy na podstawie wybranej rośliny np. cebuli
-
Prowadzimy okresową hodowlę roślin w kąciku przyrody
Przygotowanie do czytania i pisania
-
Dalsze doskonalenie słuchu fonematycznego w oparciu o głoski opozycyjne w wyrazach np. gra – kra, tonie – konie, wata – tata
-
Synteza słuchowa wyrazów wypowiadanych sylabami np. bie – dro – nka
-
Dalsze doskonalenie spostrzegawczości słuchowej i wzrokowej
-
Przyswajanie pojęć związanych z określeniami kierunków: góra, dół, prawa, lewa strona
-
Doskonalenie sprawności manualnych i grafomotorycznych
Nauczycielki;
mgr Izabela Włodarz, mgr Małgorzata Obrochta