sloneczka
sowki-madre-glowki
biedry
zabki
imagesxx2

Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie

ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96

Sówki

21 października 2020

Tak się bawimy-zdjęcia

STYCZEŃ   Styczeń 2019 w Ogrodzie - Styczeń - 2019 - Teraz w Ogrodzie... - Informacje  dla zwiedzających - Ogród Botaniczny UMCS - Strona główna UMCS

  JUŻ ZIMA

  • Opowiadamy treść obrazka, wzbogacamy słownictwo, wypowiadamy się nt. obserwacji, zauważamy zmiany w przyrodzie, próbujemy eksperymentować, wyciągamy wnioski, wymieniamy atrybuty zimy.
  • Precyzyjnie rysujemy pod dyktando.
  • Ilustrujemy wiersz ruchem, mówimy go z pamięci, dzielimy nazwy na sylaby.
  • Rozwijamy umiejętność spostrzegania, obserwowania, uwagi poprzez porównywanie przedmiotów, i dostrzegania ich cech jakościowych, klasyfikowania według jednej cechy: koloru, tworzymy zbiory równoliczne i nierównoliczne, przeliczamy w dostępnym zakresie.
  • Rozwijamy zainteresowania muzyczne, rozróżniamy barwy dźwięków, gramy na instrumentach perkusyjnych, słuchamy utworów muzyki poważnej.
  • Doskonalimy prawidłowy chwyt, rozwijamy drobne ruchy rąk, starannie wykonujemy prace plastyczne, graficzne, wycinamy formy koliste.

ZWIERZĘTA ZIMĄ

  • Znamy i wymieniamy nazwy ptaków zimujących u nas, wiemy, jak należy im pomagać.
  • Doskonalimy czynności samoobsługowe związane z higieną.
  • Bezpiecznie bawimy się w ogrodzie.
  • Rozwijamy umiejętności taneczne i wokalne, wykonujemy prace wg wzoru.
  • Konstruujemy z klocków na określony temat, odgadujemy zagadki
  • Poprawnie posługujemy się pojęciami: w, na, obok, pod, nad, między.
  • Często i dokładnie myjemy ręce, dbamy o porządek na sali, stosujemy zwroty grzecznościowe.
  • Rozwijamy koordynację wzrokowo- ruchową, wyobraźnię i poczucie estetyki.

 

ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA

  • Nazywamy członków rodziny, poprawnie i logicznie wypowiadamy się na temat ilustracji, wiersza, opowiadania. Budujemy dłuższe wypowiedzi.
  • Przygotowujemy niespodziankę dla babci i dziadka. Rysujemy ich portret, uczymy się piosenek i wierszy.
  • Bawimy się przy piosence, tańczymy proste układy choreograficzne.
  • Klasyfikujemy wg koloru i wielkości, znamy i stosujemy w codziennym życiu pojęcie „pary”

BAL KARNAWAŁOWY

  • Opisujemy stroje karnawałowe i bale na ilustracji. Kolorujemy wg kodu. Wiemy co oznacza słowo „karanawał”. Wesoło bawimy się na balu grupowym.
  • Rozróżniamy fikcję od prawdy. Dostrzegamy elementy humorystyczne w utworach literackich.
  • Oglądamy zegary różnego typu i charakteryzujemy ich wygląd.
  • Sprawnie pokonujemy tor przeszkód. Rzucamy do celu.
  • Wykonujemy maski karnawałowe i ozdabiamy różnymi elementami dekoracyjnymi.

 

                          NAUCZYCIELKI GRUPY III mgr Sylwia Biernacik, mgr  Bernadetta Dziadura

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.