sloneczka
sowki-madre-glowki
biedry
zabki
imagesxx2

Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie

ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96

Sówki

  LUTY   Znalezione obrazy dla zapytania luty

  

  • Interesujemy się  książkami, wypowiadamy się na temat książki przyniesionej do przedszkola – budujemy wypowiedzi zrozumiałe dla otoczenia.
  • Uważnie słuchamy bajek czytanych przez N, rozpoznajemy i podajemy imiona / nazw bohaterów znanych bajek.
  • Odróżniamy dobro od zła, wspólnie tworzymy bajki.
  • Rozbudzamy kreatywność i swobodną ekspresję teatralną – odgrywamy role.
  • Poznajemy zasady korzystania z książek – rozumiemy potrzeby dbania o książki,
  • Dobieramy charakterystyczne elementy do bajkowych postaci, wcielamy się w role poznanych bohaterów – zabawy dramowe.
  • Doskonalimy spostrzegawczość, refleks i umiejętność kojarzenia.
  • Doskonalimy umiejętność klasyfikowania pojazdów według określonej cechy.
  • Doskonalimy umiejętność przeliczania w zakresie 1–5; poszerzanie zakresu liczenia.
  • Kształtujemy prawidłową reakcję na sygnał, doskonalimy celność rzutu.
  • Rozumiemy i określamy cechy przedmiotów: wielkość, kształt, kolor, rozpoznajemy i podajemy nazwy figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt
  • Rozwijamy ciekawość poznawczą; oglądamy książki z dinozaurami.
  • Rozwijamy ekspresję plastyczną; malujemy duże powierzchnie, rozwijamy wyobraźnię i pomysłowość.
  • Doskonalimy umiejętność posługiwania się nożyczkami; dbamy o bezpieczeństwo.
  • Zabawa badawcza – poznajemy fizycznych właściwości węgla; rozwijamy ciekawość poznawczą dzieci, rysujemy węglem, poznajemy i określamy właściwości soli.
  • Kształtujemy myślenie przyczynowo-skutkowe podczas zabaw badawczych – zmiany nieodwracalne.
  • Rozpoznajemy uczucia prezentowane za pomocą symboli graficznych.
  • Podajemy nazwy czynności i nastrojów przedstawionych na obrazkach, budujemy wypowiedzi poprawne gramatycznie.
  • Rozpoznajemy i podajemy nazwy zwierząt przedstawionych na schematycznych obrazkach, rozwijamy sprawność manualną podczas zabaw z plasteliną, wdrażamy się do estetycznego wykonania pracy.
  • Uczestniczymy w zabawie badawczej – jesteśmy  zainteresowani otaczającym światem, prowadzimy obserwacje.
  • Ćwiczymy spostrzegawczość – dostrzegamy różnice między obrazkami, wyszukujemy brakujące elementy,  doskonalimy sprawność grafomotoryczną.
  • Rozwijamy spostrzegawczość słuchową – rozpoznajemy dźwięki i podajemy nazwy przedmiotów, które je wydają.

           

 

                                                                                                                                                                                    mgr  Anna Łuczak

mgr Sylwia Biernacik

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.