sloneczka
sowki-madre-glowki
biedry
leśne-skrzaty
imagesxx2

Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie

ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96

Słoneczka

                                                   

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

MIJAJĄ DNI, MIESIĄCE, LATA

  • dosTrzeganie upływu czasu
  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy
  • poznawanie i stosowanie w sytuacjach naturalnych nazw dni, miesięcy oraz pór roku
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole,
  • rozwijanie percepcji słuchowej, wyodrębnianie głosek w nagłosie wyrazów

 

BABCIA I DZIADEK

  • kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do osób starszych
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcią i dziadkiem
  • zachęcanie do spędzania wolnego czasu na wspólnych zabawach z babcią i dziadkiem
  • rozwijanie sprawności manualnej, wykonanie upominku dla babci i dziadzia
  • przygotowanie i udział w występie, głośna i wyraźna recytacja wiersza i śpiew piosenki
  • rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce, reagowanie na ustalone sygnały
  • kształcenie percepcji wzrokowej i umiejętności matematycznych

 

ZIMA I ZWIERZĘTA

  • rozumienie konieczności dokarmiania zwierząt leśnych w okresie zimowym
  • utrwalanie wiadomości na temat wyglądu, sposobu życia i odżywiania się wybranych gatunków zwierząt i ptaków zimą
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności rachunkowych
  • rozwijanie umiejętności matematycznych, porównywanie liczebności zbiorów

 

JESTEŚMY BEZPIECZNI

  • rozwijanie umiejętności samodzielnej analizy postaw i norm społecznych
  • wdrażanie do przestrzegania zasad warunkujących bezpieczeństwo
  • zachowanie czujności w sytuacjach, które mogą stanowić zagrożenie
  • poznawanie numerów alarmowych: 999, 998, 997 i 112
  • przestrzeganie zasad zachowania się w trudnych sytuacjach, np. podczas zgubienia się
  • liczenie wyodrębnianych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika
  • określanie płożenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok

 Nauczycielki oddziału III

mgr Marta Jelonek

mgr Justyna Waligóra

 

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.