sloneczka
sowki-madre-glowki
biedry
zabki
imagesxx2

Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie

ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96

Słoneczka

STYCZEŃ    Znalezione obrazy dla zapytania: styczen

 

 

SKOK W NOWY ROK

  • Poznanie sposobów mierzenia czasu, utrwalenie pojęć czasu, nazw dni tygodnia, pór roku, miesięcy.
  • Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  •  Wprowadzenie litery p, P, rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.

 

     WSZĘDZIE BIAŁO

  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianami por roku.
  • rozwijanie zainteresowania innymi krainami geograficznymi i kulturami.
  • Wdrażanie do właściwego ubierania się – zgodnego z porą roku.
  • Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.
  • Rozwijanie myślenia logicznego  poprzez prowadzenie obserwacji i doświadczeń oraz wyciągania wniosków.
  • Poznanie obrazu graficznego cyfry 4.

 

BABCIA I DZIADEK

  • Kształtowanie przywiązania do swojej rodziny, szczególnie do dziadków.
  • Wdrażanie dzieci do świętowania i celebrowania świąt związanych z rodziną; podtrzymywanie więzi pomiędzy członkami rodziny i pokoleniami.
  • Wprowadzenie litery b, B; odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań z poznanych liter.
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.

 

    ZIMOWE ZABAWY

 

  • Wdrażanie do bezpiecznych zabaw na śniegu i lodzie.
  • Poznanie obrazu graficznego cyfry 5.
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania wg dwóch lub więcej cech.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą znaków.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.

 

                                                                                     

                                                                                                                                                         NAUCZYCIELKI ODDZIAŁU IV

mgr Marta Jelonek

mgr Anna Rzepczyńska

 

 

 

 

 

 

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.