sloneczka
sowki-madre-glowki
biedry
zabki
imagesxx2

Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie

ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96

Serduszka

     

 

STYCZEŃ  Wektory stockowe: zima dzieci, zdjęcia zimy, zimy - rysunki, obrazy,  ilustracje | Depositphotos

Witamy Nowy Rok

– Rozmawiamy o upływie i następstwie czasu.

– Dowiadujemy się o różnych rodzajach kalendarzy i zegarów.

– Poznajemy znaczenie słowa kalendarz, uczymy się odnajdywać w nim ważne daty.

– Oglądamy zdjęcia z różnych okresów życia innych ludzi, uczymy się, że z każdym

 dniem stajemy się starsi.

– Utrwalamy dni tygodnia i miesięcy.

– Omawiamy cechy charakterystyczne dla każdego miesiąca.

 

Zimowe zabawy

– Rozmawiamy na temat sportów zimowych i bezpiecznych zabaw na śniegu.

– Zastanawiamy się, dlaczego w zimie trzeba zakładać ciepłe ubrania i co to znaczy hartować organizm.

– Tworzymy kodeks bezpiecznej zabawy.

– Poznajemy różne dyscypliny sportów zimowych.

– Tworzymy wspólnie grę o sportach zimowych.

– Rozmawiamy o śniegu. Badamy jego właściwości i określamy cechy,

 

Babcia i Dziadek

– Rozmawiamy na temat starszych ludzi, zastanawiamy się, dlaczego i jak powinniśmy im pomagać.

– Formułujemy zasady kulturalnego zachowania wobec starszych osób.

– Rozmawiamy na temat roli, jaką odgrywają w życiu rodziny dziadkowie.

– Poznajemy zabawy i bajki z dzieciństwa naszych dziadków.

– Malujemy portrety babci i dziadka. Wykonujemy upominki.

– Śpiewamy  piosenki, recytujemy wiesze z okazji Dnia Babci i Dziadka.

 

Karnawał – czas zabawy

Poznajemy zwyczaje organizowania balów i zabaw tanecznych w okresie karnawału.

– Projektujemy wzory na maski, czapeczki oraz elementy strojów karnawałowych.

– Wykonujemy improwizacje ruchowe i taneczne podczas śpiewania piosenek oraz przy akompaniamencie muzyki.

– Tworzymy muzykę z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.

– Zabawy w teatr według własnej interpretacji słownej z wykorzystanie samodzielnie przygotowanych rekwizytów.

– Słuchanie opowiadań o karnawale, przybliżenie obrzędów i tradycji ludowych.

 

Kształtowanie umiejętności szkolnych:

– odwzorowywanie i tworzenie struktur rytmicznych z użyciem liczmanów, obrazków

– utrwalenie rytmów i rytmicznej organizacji czasu w zakresie pór roku

– dokonywanie analizy sylabowej wyrazów, wyodrębnianie głoski w nagłosie, podawanie słów zaczynających się na określona sylabę, głoskę

– wprowadzenie liter „u, U”,

– rozwijanie umiejętności tworzenia sylab z rozsypanki literowej, łączenie sylab w wyrazy, odczytywanie wyrazów i krótkich zdań

– rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej: wodzenie po śladach, labirynty

– podejmowanie prób pisania liter w liniaturze, po śladzie

– zapoznanie z cyframi  8, 9 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym

– utrwalenie kształtu cyfr 1-9, próby zapisu ich w liniaturze po wzorze

– poszerzanie zakresu liczenia, nabywanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach

– stosowanie zapisu arytmetycznego z użyciem kartoników z cyframi i znakami matematycznymi.

    Nauczycielki grupy II

mgr Małgorzata Gębala

                                                                                                                                                                               mgr Anna Rzepczyńska

 

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.