sloneczka
motyki małe
biedry
leśne-skrzaty
serduszka

Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie

ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96

Serduszka

        MARZEC  

Tematy kompleksowe:

1          Wiosna idzie przez świat

2.         W zdrowym ciele zdrowy duch.

3.         W wiosennym ogrodzie

4.         Wielkanocna radość 

Poziom wiadomości i umiejętności dziecka:

  • Wzbudzanie zainteresowania wiosenną przyrodą.
  • Zwrócenie uwagi na nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny. 
  • Określanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia.
  •  Zapoznanie z ludowymi obrzędami związanymi z pierwszym dniem wiosny.
  • Kojarzenie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marcowej pogody.
  • Rozpoznawanie znaków synoptycznych.
  • Założenie hodowli roślin. (sadzenie groszku, cebuli, sianie rzeżuchy...)
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych, sprawności ruchowej, koncentracji uwagi podczas działania. 
  • Zapoznanie z charakterystycznymi cechami wczesnej wiosny.
  • Zapoznanie z pierwszymi ptakami przylatującymi na wiosnę do Polski.
  • Wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania.
  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania bajek, opowiadań, wierszy.
  • Zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami. Wykonywanie prac plastycznych.
  • Rozwijanie sprawności manualnej, spostrzegawczości i percepcji wzrokowej.
  • Wyrabianie umiejętności reagowania na dźwięki poprzez ruch.
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej, myślenia przyczynowo-skutkowego.
  • Reagowanie na zmiany dźwięków instrumentu.
  • Doskonalenie umiejętności poruszania się z rekwizytem.
  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej.
  • Utrwalanie znajomości nazw części ciała, poznanie zawodu lekarza,
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i podawania ich nazw,
  • Poznanie zasad utrzymania higieny jamy ustnej, poznanie zawodu stomatologa,
  • Poznanie produktów zdrowych, rozwijanie umiejętności klasyfikacji według symbolu, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, rozwijanie umiejętności słuchania,
  • Poznanie nazw różnych aktywności fizycznych, kształcenie słuchu muzycznego oraz rozwijanie umiejętności wokalnych, tanecznych.
  • Poznanie wybranych zasad zdrowego odżywiania,
  • Kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych artykułów,
  • Zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi.
  • Wzbogacenie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych, zapoznanie z tradycją malowania pisanek oraz z przygotowywaniem koszyczka wielkanocnego. Śpiewanie piosenek o tematyce świątecznej.
  •  Zachęcanie do kultywowania tradycji rodzinnych;
  • Udział w Projekcie „ Mały miś w świecie literatury” – realizacja kolejnych modułów.

 

mgr Małgorzata Gębala

mgr Sylwia Biernacik

 

 

 

 

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.