MARZEC
Tematy kompleksowe:
1 Wiosna idzie przez świat
2. W zdrowym ciele zdrowy duch.
3. W wiosennym ogrodzie
4. Wielkanocna radość
Poziom wiadomości i umiejętności dziecka:
-
Wzbudzanie zainteresowania wiosenną przyrodą.
-
Zwrócenie uwagi na nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny.
-
Określanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia.
-
Zapoznanie z ludowymi obrzędami związanymi z pierwszym dniem wiosny.
-
Kojarzenie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marcowej pogody.
-
Rozpoznawanie znaków synoptycznych.
-
Założenie hodowli roślin. (sadzenie groszku, cebuli, sianie rzeżuchy...)
-
Rozwijanie umiejętności matematycznych, sprawności ruchowej, koncentracji uwagi podczas działania.
-
Zapoznanie z charakterystycznymi cechami wczesnej wiosny.
-
Zapoznanie z pierwszymi ptakami przylatującymi na wiosnę do Polski.
-
Wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania.
-
Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania bajek, opowiadań, wierszy.
-
Zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami. Wykonywanie prac plastycznych.
-
Rozwijanie sprawności manualnej, spostrzegawczości i percepcji wzrokowej.
-
Wyrabianie umiejętności reagowania na dźwięki poprzez ruch.
-
Rozwijanie orientacji przestrzennej, myślenia przyczynowo-skutkowego.
-
Reagowanie na zmiany dźwięków instrumentu.
-
Doskonalenie umiejętności poruszania się z rekwizytem.
-
Rozbudzanie ciekawości poznawczej.
-
Utrwalanie znajomości nazw części ciała, poznanie zawodu lekarza,
-
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i podawania ich nazw,
-
Poznanie zasad utrzymania higieny jamy ustnej, poznanie zawodu stomatologa,
-
Poznanie produktów zdrowych, rozwijanie umiejętności klasyfikacji według symbolu, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, rozwijanie umiejętności słuchania,
-
Poznanie nazw różnych aktywności fizycznych, kształcenie słuchu muzycznego oraz rozwijanie umiejętności wokalnych, tanecznych.
-
Poznanie wybranych zasad zdrowego odżywiania,
-
Kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych artykułów,
-
Zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi.
-
Wzbogacenie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych, zapoznanie z tradycją malowania pisanek oraz z przygotowywaniem koszyczka wielkanocnego. Śpiewanie piosenek o tematyce świątecznej.
-
Zachęcanie do kultywowania tradycji rodzinnych;
-
Udział w Projekcie „ Mały miś w świecie literatury” – realizacja kolejnych modułów.
mgr Małgorzata Gębala
mgr Sylwia Biernacik