Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie
ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96
ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96
STYCZEŃ
Witamy Nowy Rok
– Rozmawiamy o upływie i następstwie czasu.
– Dowiadujemy się o różnych rodzajach kalendarzy i zegarów.
– Poznajemy znaczenie słowa kalendarz, uczymy się odnajdywać w nim ważne daty.
– Oglądamy zdjęcia z różnych okresów życia innych ludzi, uczymy się, że z każdym
dniem stajemy się starsi.
– Utrwalamy dni tygodnia i miesięcy.
– Omawiamy cechy charakterystyczne dla każdego miesiąca.
Zimowe zabawy
– Rozmawiamy na temat sportów zimowych i bezpiecznych zabaw na śniegu.
– Zastanawiamy się, dlaczego w zimie trzeba zakładać ciepłe ubrania i co to znaczy hartować organizm.
– Tworzymy kodeks bezpiecznej zabawy.
– Poznajemy różne dyscypliny sportów zimowych.
– Tworzymy wspólnie grę o sportach zimowych.
– Rozmawiamy o śniegu. Badamy jego właściwości i określamy cechy,
Babcia i Dziadek
– Rozmawiamy na temat starszych ludzi, zastanawiamy się, dlaczego i jak powinniśmy im pomagać.
– Formułujemy zasady kulturalnego zachowania wobec starszych osób.
– Rozmawiamy na temat roli, jaką odgrywają w życiu rodziny dziadkowie.
– Poznajemy zabawy i bajki z dzieciństwa naszych dziadków.
– Malujemy portrety babci i dziadka. Wykonujemy upominki.
– Śpiewamy piosenki, recytujemy wiesze z okazji Dnia Babci i Dziadka.
Karnawał – czas zabawy
Poznajemy zwyczaje organizowania balów i zabaw tanecznych w okresie karnawału.
– Projektujemy wzory na maski, czapeczki oraz elementy strojów karnawałowych.
– Wykonujemy improwizacje ruchowe i taneczne podczas śpiewania piosenek oraz przy akompaniamencie muzyki.
– Tworzymy muzykę z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.
– Zabawy w teatr według własnej interpretacji słownej z wykorzystanie samodzielnie przygotowanych rekwizytów.
– Słuchanie opowiadań o karnawale, przybliżenie obrzędów i tradycji ludowych.
Kształtowanie umiejętności szkolnych:
– odwzorowywanie i tworzenie struktur rytmicznych z użyciem liczmanów, obrazków
– utrwalenie rytmów i rytmicznej organizacji czasu w zakresie pór roku
– dokonywanie analizy sylabowej wyrazów, wyodrębnianie głoski w nagłosie, podawanie słów zaczynających się na określona sylabę, głoskę
– wprowadzenie liter „u, U”,
– rozwijanie umiejętności tworzenia sylab z rozsypanki literowej, łączenie sylab w wyrazy, odczytywanie wyrazów i krótkich zdań
– rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej: wodzenie po śladach, labirynty
– podejmowanie prób pisania liter w liniaturze, po śladzie
– zapoznanie z cyframi 8, 9 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym
– utrwalenie kształtu cyfr 1-9, próby zapisu ich w liniaturze po wzorze
– poszerzanie zakresu liczenia, nabywanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
– stosowanie zapisu arytmetycznego z użyciem kartoników z cyframi i znakami matematycznymi.
Nauczycielki grupy II
mgr Małgorzata Gębala
mgr Anna Rzepczyńska