sloneczka
sowki-madre-glowki
biedry
leśne-skrzaty
imagesxx2

Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie

ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96

Serduszka

STYCZEŃTapeta Nowy Rok Śnieżynki Śnieg

WITAMY NOWY ROK

Poznajemy sposoby i przyrządy wykorzystywane do mierzenia czasu – oglądamy różne rodzaje kalendarzy i zegarów  Poznajemy wybrane tradycje związane z powitaniem Nowego Roku na świecie. Utrwalamy i stosujemy na co dzień nazwy dni tygodnia, dostrzegamy rytmiczną organizację czasu. Posługujemy się symbolami charakterystycznymi dla poszczególnych pór roku oraz znamy następstwo pór roku  Utrwalamy nazwy miesięcy oraz poznajemy przysłowia związane z wybranymi miesiącami

KARNAWAŁ

Poznajemy tradycje karnawałowe w Polsce i na świecie Odczuwamy radość z wspólnych tańców i zabaw przy muzyce Nabywamy umiejętność stosowania określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni i względem siebie. zwrócenie uwagi na prawidłowy kierunek kreślenia liter, ćwiczenie słuchu fonematycznego. Wdrażanie do współpracy w parach podczas  tańca, do samokontroli prawidłowej sylwetki i postawy Kształcenie umiejętności odzwierciedlania w zabawie uprzednio poznanej rzeczywistości  Ćwiczenia w czytaniu, kształcenie spostrzegawczości, umiejętności wypowiadania się na określony temat

ZWIERZĘTA ZIMĄ

Które zwierzęta nie śpią zimą?  rozwijanie zainteresowań przyrodniczych szczególnie zwierzętami i opieką nad nimi utrwalenie nazw i wyglądu zwierząt leśnych, które nie zapadają w sen zimowy   

Pomagamy psom.  Konstruowanie z klocków budy dla psa, słuchanie ciekawostek o różnych rasach psów. Poznanie psów, które w różny sposób pomagają człowiekowi. Poznanie zasad właściwego i odpowiedzialnego opiekowania się psami.

Dokarmiamy ptaki, poznajemy ptasie  przysmaki, zachęcanie do obserwacji ptaków i niesienia im pomocy w czasie zimy

Poszerzenie kompetencji matematycznych podczas przeliczania i rozwiązywania działań matematycznych

Zapoznanie z literą „B,b” wielką i małą , drukowaną i pisaną, kształcenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej

Doskonalenie techniki czytania , wyszukiwanie przedmiotów, które mają kształt poznanej litery

KOCHAM BABCIĘ I DZIADKA

Odczuwamy poczucie więzi z najbliższymi krewnymi, rozumiemy konieczność niesienia pomocy starszym

Poznajemy sposoby ciekawego spędzania czasu z babcią i dziadkiem, rozumiemy, że każdy ma prawo do rozwijania własnych zainteresowań oraz odpoczynku

Doskonalimy umiejętność wypowiadania się na określony temat, rozumiemy pojęcie „drzewo genealogiczne” w odniesieniu do własnej rodziny

Wspólnie przygotowujemy uroczystość dla ukochanych babć i dziadziusiów

 

 

Anna Rzepczyńska

Małgorzata Gębala

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.