sloneczka
sowki-madre-glowki
biedry
zabki
imagesxx2

Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie

ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96

Żabki

KWIECIEŃ   Znalezione obrazy dla zapytania: ,marzec

 

 

Witamy wiosnę.

Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie( film edukacyjny)  budzenie się roślin do życia - kiełkowanie, pojawianie się pąków i liści, zmiany w pogodzie, zmiany w wyglądzie i zachowaniu się zwierząt np. słuchanie ptaków, nawoływanie, śpiewy godowe itd.

Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny: „trochę zimy trochę lata”

Poznawanie i nazywanie części roślin : łodyga, liście , kwiat, owoc, korzeń.

Wykorzystanie książki M. Kownackiej „Za żywopłotem” opowiadanie fragmentów, dzieci dowiedzą się gdzie możemy sadzić rośliny , w jaki sposób przygotować ziemię i jakich używać narzędzi ogrodniczych. Eksperymentowanie – wysiewanie nasion do skrzynek, obserwowanie wzrostu,  dostrzeganie różnic w rozwoju rośliny w zależności od warunków jakie im zapewniamy światło – cień, woda – susza.  Kierowanie spostrzeżeniami dzieci poprzez odpowiednie pytania.

 Zajęcia rytmiczne przy wiosennych piosenkach - ćwiczenie poczucia rytmu.

Teatrzyk wg opowiadania W. Grodzieńskiej „ Jak się wiosna budziła „ Wspólnie z rodzicami wykonanie kukiełek do teatrzyku. Rozwijanie mowy, myślenia i wyobraźni.

 Malowanie farbami plakatowymi „ Wiosenny obrazek” uwrażliwienie dzieci na piękno różnorodnych zjawisk

 Opowiadanie „ O wiośnie w lesie i wiewiórki ważnym interesie” L. Krzemienieckiej , ustalenie kolejności zdarzeń, rysowane pastelami ilustracji do opowiadania.

 Oglądanie obrazków pierwszych wiosennych kwiatów: przylaszczka, sasanka, zawilec i inne określanie ich cech przymiotnikami,  dzieci rozpoznają te kwiaty i wiedzą, że są pod ochroną.

Prace plastyczno-techniczne - Doskonalenie sprawności manualnej.

Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej.

Zabawy matematyczne – odwzorowywanie zbiorów za pomocą liczmanów lub znaków graficznych  np. rysowanie tyle kwiatów ile jest wazoników. Poznawanie i przyswajanie określeń czasu: pory dnia, dzisiaj, wczoraj, jutro, dni tygodnia, pory roku.

Wielkanocne zwyczaje

Poznawanie zwyczajów kultywowanych w środowisku lokalnym związanych z obchodzeniem Świąt Wielkanocnych.

Odczuwanie radości ze wspólnego przygotowywania Świąt wielkanocnych, wspólne pieczenie ciasta, przygotowywanie koszyczka.

Praca z obrazkiem „Wielkanoc”- rozmowa o zwyczajach i tradycjach wielkanocnych : święcenie pokarmów, składanie sobie życzeń, dzielenie się jajkiem, śniadanie wielkanocne itd.

Ozdabianie jajek – pisanki, kraszanki , podtrzymywanie tradycji, doskonalenie sprawności manualnych.

Praca plastyczno – techniczna „Palmy wielkanocne” wykorzystanie różnorodnego materiału.

Opowiadanie Agnieszki Galicy „Bajka Wielkanocna” wypowiedzi na temat treści , zwrócenie uwagi na wypowiedzi pełnymi zdaniami poprawnymi gramatycznie.

Zabawa dydaktyczna „Pisanki” - przeliczanie liczebnikami głównymi i porządkowymi, tworzenie zbiorów wzrastających i malejących. Liczenie kurczaków na obrazku, określanie w którą stronę są zwrócone, utrwalenie prawej i lewej strony.

Ćwiczenia grafomotoryczne polegające na łączeniu kropek w celu uzyskania obrazka, labirynty, przewlekanki, koraliki, plastelina, wydzieranki.

mgr Małgorzata Obrochta

mgr Katarzyna Wójcik-Bożętka

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.