Samorządowe Przedszkole Nr 51 w Krakowie
ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96
ul. Estońska 2, 30-652 Kraków, email: przedszkole51@sp51.przedszkola.net.pl, tel./fax: tel: (12) 655 20 96
KWIECIEŃ
• wdrażanie do dbania o higienę oraz kształtowanie umiejętności dostrzegania zagrożeń wynikających z jej nieprzestrzegania; kształtowanie świadomości, że wiele chorób przenosi się przez brudne ręce
• doskonalenie samopoznania oraz umiejętności dostrzegania odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
• wdrażanie do przestrzegania zasad i norm w grupie rówieśniczej i kontaktach z dorosłymi
• wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Wielkanocy
• bogacenie doświadczeń w zakresie mierzenia płynów, wspieranie rozwoju dziecięcego myślenia w zakresie stałości objętości oraz ustalenie wspólnej miary objętości cieczy
• doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, z wykorzystaniem właściwych sposobów łączenia, montowania
• dostrzeganie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawianie w stosunku do nich życzliwości i troski
• wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych, hodowlanych, egzotycznych
• wzbogacanie wiedzy na temat postępu technicznego w gospodarstwie rolnym
• kształtowanie pojęcia liczby dziesięć
• systematyczne uczestniczenie w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
• kształtowanie postawy godzenia się z porażką czy przegraną, radości z sukcesów innych
• doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń
• wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: litery „g”, „G”
• poszerzanie wiadomości o zagrożeniach dla przyrody wynikających ze zmian klimatycznych, rozwoju cywilizacji oraz codziennej działalności człowieka (zanieczyszczanie wody, powietrza, gleby)
• zachęcanie do aktywności ruchowej, zabaw na świeżym powietrzu oraz uprawiania sportu
• kształtowanie umiejętności dostrzegania wpływu książek na emocje i nastrój
• wdrażanie do przestrzegania reguł w grach planszowych
• kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi poprzez zachęcanie do opowiadania o swoich ulubionych książkach i bohaterach
• poszerzanie słownika czynnego i biernego związanego z tematyką książek
mgr Marta Jelonek
mgr Sabina Żak